• 04 TEMMUZ 2021 PAZAR GÜNÜ 11:00 İLE 12:30 ARASI iBADET YENİDEN AÇILIYORUZ DÜĞÜN TÖRENLERİ ,KONSER VE DİĞER ETKİNLİKLER İSE BAŞLAMIŞTIR.
    • WHATSAPP HATIMIZ +90507 850 77 92

ALL SAINTS MODA

KİLİSEMİZ
Kilisemiz 1878 yılında inşa edilmiştir. Bir Anglikan kilisesidir. Günümüzde cemaatini, çoğunluğu Kadıköylü Türk Hristiyan vatandaşları oluşturmaktadır. İbadet dili Türkçedir. Kültür ve sanat etkinlikleri için de kapılarımız her zaman halkımıza açıktır.
KELAMDAN DAMLALAR
Sizin ışığınız insanların önünde öyle parlasın ki, iyi işlerinizi görerek göklerdeki Babanız'ı yüceltsinler!” MATTA 5:16
KİLİSE TAKVİMİ
Kilise Takvimi Pentekos Sonrası Dönem, 1Kasım günü kutlayacağımız "Bütün Azizler Gününe" kadar devam eden sürece verilen isimdir. Bu dönem İsa Mesih'le kilisesinin bir arada yaşamına vurgu yapılır. Bu dönem yeşil renkle sembolize edilir.
İBADET VE ZİYARET
İbadet ve ziyaret Kilisemiz 04 Temmuz 2021 günü Pazar günü "Pazar Kelam ve Şükran Ayini" ile kapılarını yeniden ibadet ve ziyaretlere açacaktır. Kelam ve Şükran Ayini Her Pazar 11.00-12.15 arasındadır. Hafta içi kişisel ibadet ve ziyaretler için ise kilisemiz Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri -11.30-15.00 arası açıktır. İbader ve ziyaret dışı görüşme talebi için randevü alınması gereklidir. SAĞLIK VE ESENLİKLE KALIN.

Hristiyan İnancının Bildirgeleri

Hristiyan İnancının Bildirgeleri



Doğru bilmek ve bildiğini doğru bir biçimde uygulamak önemlidir. Manevi manada önemli olan herkesin ne söylediği değil, Tanrı’nın ne söylediğidir. Bize düşense, bu sözlere kulak vermek ve gerçekten dinlemektir. Bir şeyi doğru bir biçimde bilmeden o şeyi yaşamak mümkün değildir. Aziz Yahuda-“Ama siz, sevgili kardeşlerim, kendinizi tümden kutsal olan imanınızın temeli üzerinde geliştirin” demektedir. Yanlış temeller üzerine, doğru bir biçimde inşa etmek mümkün değildir. Bu nedenle “neye inandığımız önemli değil, yeter ki bir şeyleri doğru yapalım” sözü aslında doğru bir söz değildir. Vahiy -14:12’de “Tanrı’nın buyruklarını yerine getiren, İsa’ya imanlarını sürdüren” kişileri Kutsal Yazılar övmektedir.

İsa’nın evrensel kilisesine dahil olanlar, Tanrı’nın ve Kutsal Ruh’un kilisesinde işlemesi ile ortaya çıkan, tarihi inanç bildirgelerine bağlı bir imanla yol alırlar. Bu bildirgeler sanki manevi birer parola gibidir. Bunlar vaftizle çıkılan yolda ilerlemenin parolasıdır. Hatta bu parolalarında temeli aslında inciller içinde daha başlangıçtan beri vardır. Mesela, Matta 28:19’da “Gökte ve yeryüzünde bütün yetki bana verildi. Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla vaftiz edin; size buyurduğum her şeye uymayı onlara öğretin. İşte ben, dünyanın sonuna dek her an sizinle birlikteyim” sözleri buna güzel bir örnektir.

2.ÜÇ BİLDİRGE

A.ELÇİLERİN İNANÇ BİLDİRGESİ

Elçilerin İnanç Bildirgesi, bu ismi Elçilerin öğretilerinden alır. Ve bu bildirgede yer alan temel ifadeler, Elçilerin, Mesih İsa ile yaşarken öğrendikleri öğretişlerden gelmektedir. Bu kısacık temel öğretişler bütünü, ikinci yüzyılda bu hali ile kullanılmaya başlamıştır. Özellikle daha sonraki yıllarda, her vaftiz olacak kişinin vaftiz öncesi bu bildirgeyi ayrıntılarıyla çalışması ve öğrenmesi bir kural olmuştur.

B.İZNİK İNANÇ BİLDİRGESİ

Bu inanç bildirgesi, Bizans ve doğu kiliselerinin bir arada oluşturduğu bir inanç bildirgesidir. M.S 325’de İznik konsilinde bu bildirge oluşturulmuştur. Ve daha sonra yapılan konsillerle de daha da yetkin bir bildirge haline getirilmiştir. Özellikle Arius’un öğretilerine karşı, hristiyan inancının temellerini içeren bir bildirgedir. Bu bildirge, o dönemde var olan ve hristiyan çoğunluğu temsil eden önderlerce bir arada yapılmıştır. Özellikle İznik İnanç açıklaması, Kutsal Şükran (Evkarist) Ayini içinde okunmakla kilise tarafından hep onurlandırılmış ve hala onurlandırılan bir bildirgedir.

C.AZİZ ATHANASİUS BİLDİRGESİ

Aziz Athanasius, İznik konsilinde Arius’un karşısında baş konuşmacı olarak yer almıştır. Athanasius muhafazakar (Ortodoks) görüşlerin temsilcisidir. Bu konsilde Arius karşısında Athanasius’un öğretişleri benimsenmiştir. Ve Athanasius’un ölümünden sonra onun doktrinleri bir arada bir bildirge olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu bildirge özellikle inanmayan insanları da düşünerek oluşturulmuş bir bildirgedir. Bu inanç bildirgesi, bir anlamda Romalılardaki “Kutsal Yasa’da söylenenlerin her ağız kapansın, bütün dünya Tanrı’ya hesap versin diye Yasa’nın yönetimi altındakilere söylendiğini biliyoruz”-Rom.3:19 şeklinde bir ifadeye sahip bir bildirgedir. Daha çok kilisenin inanmayan kişilere bir uyarısı şeklindedir.